Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 19-10-2020 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotarare privind demararea procedurii de transparenta decizionala pentru proiectul de hotarare Plan Urbanistic Zonal (PUZ) si a Regulamentului Local de Urbanism (RLU) CONSTRUIRE ANSAMBLU CU FUNCTIUNI MIXTE REZIDENTIAL - LOCUINTE COLECTIVE SERVICII SI COMERT CU FUNCTIUNILE COMPLEMENTARE SI ACCESE mun.Arad str.Liviu Rebreanu nr.95 CF nr 304822 Arad S.C. TRANSDARA S.A. - initiativa primarului
Nr. 75132/19.10.2020
Călin Bibarţ, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de luni, 19.10.2020, pe site-ul Primăriei Municipiului Arad, este afişat următorul document privind:
Proiect de hotărâre privind demararea procedurii de transparență decizională
pentru proiectul de hotărâre
Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU):
“CONSTRUIRE ANSAMBLU CU FUNCȚIUNI MIXTE, REZIDENȚIAL – LOCUINȚE COLECTIVE, SERVICII ȘI COMERȚ, CU FUNCȚIUNILE COMPLEMENTARE ȘI ACCESE”
mun.Arad, str.Liviu Rebreanu, nr.95, CF nr.304822 Arad, S.C. TRANSDARA S.A. - inițiativa primarului
Până la data de 05.11.2020, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Proiectul de hotărâre poate fi consultat începând cu data de 20.10.2020, pe pagina www.primariaarad.ro secțiunea Activități normative – Transparență decizională – Proiecte de hotărâri, sau la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5, Luni Marți, Miercuri între orele 08:30 – 15:30, Joi între orele 08:30 - 17:30, Vineri între orele 08:30 - 14:00.
P R I M A R
Călin Bibarț
ROMÂNIA Proiect Avizat:
JUDEŢUL ARAD Nr. 398/16.10.2020 SECRETAR GENERAL
MUNICIPIUL ARAD Lilioara Stepanescu
CONSILIUL LOCAL
H O T Ă R Â R E A Nr. ______
din__________________
privind demararea procedurii de transparență decizională
pentru proiectul de hotărâre
Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU):
“CONSTRUIRE ANSAMBLU CU FUNCȚIUNI MIXTE, REZIDENȚIAL – LOCUINȚE COLECTIVE, SERVICII ȘI COMERȚ, CU FUNCȚIUNILE COMPLEMENTARE ȘI ACCESE”
mun.Arad, str.Liviu Rebreanu, nr.95, CF nr.304822 Arad, S.C. TRANSDARA S.A.
Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin Referatul de aprobare nr. 74789/ A5 /16.10.2020,
Analizând raportul informării și consultării publicului nr. 73002 / A5 / 09.10.2020, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Dezvoltării Regionale și Turismului nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare raportul de specialitate nr. 74787/A5/16.10.2020 al Arhitectului Șef al Municipiului Arad, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal,
Ținând seama de avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad,
Având în vedere prevederile art. 25 alin. (1), art. 56 alin. (1) și alin. (6) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând seama de Ghid privind metodologia de elaborare și conținutul cadru al planului urbanistic zonal, indicativ GM-010-2000,
Îndeplinirea procedurilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată,
În temeiul drepturilor conferite prin art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b), alin. (6) lit. c), alin. (7) lit. k), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. e) şi art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
adoptă prezenta
H O T Ă R Â R E:
Art.1. Se aprobă Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent obiectivului de investiție: „Construire ansamblu cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni complementare și accese”, conform documentației anexate, care face parte din prezenta hotărâre, cu respectarea condițiilor impuse prin avize și cu următoarele date generale:
1. Beneficiar: SC TRANSDARA S.A.
2.Elaborator: proiectant general SC TARA PLAN SRL specialist cu drept de semnătură RUR, arh. Ghe. Seculici, pr. nr. 179/2020
3. Parcela identificată prin extrasul C.F. nr. 304822 - Arad care face obiectul prezentului P.U.Z. are categoria de folosinţă curţi construcţii în intravilan şi suprafaţa de 29.932 mp, este amplasată în intravilanul mun. Arad, în UTR nr. 13, într-o subzonă de unități industriale și depozite nepoluante în In 13c, conform PUG Arad aprobat.
Art.2. Se aprobă următoarele condiții de construire:
2.1.Descrierea soluției propuse:
Se propune zonificarea în următoarele 2(două) subzone funcţionale Isco, Lc
2.1.1. Isco – unitatea funcțională – comerț și servicii (parcela nr. 1)
- funcţiunea dominantă a zonei: comert/servicii
- funcţiuni admise ale zonei: împrejmuire, spaţii verzi, accese, platforme carosabile şi pietonale, parcaje, instalaţii tehnico-edilitare
- funcţiuni complementare admise ale zonei: locuință colectivă, P+3E
locuințe de serviciu
Suprafaţa parcelei nr. 1 = 6.002,00 mp
Indicatori urbanistici:
POT max = 30%
CUT max = 1,2
Sc max = 1.800mp
Sdmax = 7.200mp
Hmax=P+3E, H max la cornișă =17m, respectiv înălțimea prevazută în avizul de la AACR.
Regim de aliniere:
Construcțiile propuse vor fi amplasate astfel:
- faţă de aliniamentul stradal la min.15m, respectiv la 7m faţă de limita de proprietate retrasă faţă de carosabil
- faţă de limita posterioară a parcelei la min.3m
- faţă de limita de proprietate estică a parcelei la min.3m
- faţă de limita de proprietate vestică a parcelei la min.15m
Spaţiu verde minim amenajat 10%
2.1.2. Lc - unitatea funcţională - locuire colectivă cu regim mediu/mare de înălţime, cu funcţiuni complementare servicii / comerţ (parcela nr. 2),
cu următoarele subunităţi funcţionale:
- Lc1 - Locuire colectivă cu regim de înălţime pănă la P+4E, cu funcţiuni complementare servicii/comerţ
- Lc2 - Locuire colectivă cu regim de înălţime pănă la P+6E, cu funcţiuni complementare servicii/comerţ
- Lc3 - Locuire colectivă cu regim de înălţime pănă la P+8E, exclusiv zonelor rezidentiale
- funcţiunea dominantă a zonei: - locuire, construcţii cu funcţiunea de locuire colectivă cu regim de până la P+4E(Lc1), P+6E(Lc2), P+8E (Lc3)
- funcţiuni admise: spatii de servicii/comerţ la parterul imobilelor de locuinţe colective, pentru subzonele funcţionale Lc1 şi Lc2.
- funcţiuni complementare: accese auto şi pietonale, platforme carosabile de incintă, zone verzi, parcaje, retele şi amenajări tehnico-edilitare
Suprafața parcelei nr. 2 =23.930mp
Număr aproximativ de apartamente 410 (cu 1, 2 ,3 camere ) şi spaţii de servicii /comerţ la parterul primelor 2 registre construite, cu o suprafața de până la 2.800mp.
Indicatori urbanistici:
POT max = 30%
CUT max = 1,9
Scmax = 7.179mp
Sdmax = 45.467mp
Hmax = P+8E, Hmax = 29m, respectiv înălțimea prevazută în avizul de la AACR.
Regim de aliniere:
Construcțiile propuse vor fi amplasate astfel:
- faţă de aliniamentul stradal la min. 3m
- faţă de limita posterioară a parcelei la min. 15m
- faţă de limita de proprietate estică şi vestică a parcelei la min. 10m
- faţă de limita de proprietate nordică a parcelei la min. 6m
Locuinţele colective vor fi astfel amplasate încăt să fie respectate prevederile Ordinului nr.119/2014, art.3, aliniat 1:
Amplasarea clădirilor destinate locuinţelor trebuie să asigure însorirea acestora pe o durată de minimum 1 1/2 ore la solstiţiul de iarnă, a încăperilor de locuit din clădire şi din locuinţele învecinate.
Spaţiu verde minim amenajat 20%.
2.2. Circulații și accese, deservirea rutiera a incintei studiate:
Se vor realiza accese auto şi pietonale în incintă pentru fiecare parcelă nou propusă în parte, după cum urmează:
- Parcela nr. 1: un racord nou la parcelă, din strada Liviu Rebreanu, pentru intrare şi ieşire de pe proprietate, cu lățimea de minim de 10m,
- Parcela nr. 2: un racord nou la parcelă, din strada Liviu Rebreanu, pentru intrare şi ieşire de pe proprietate, având lăţimea de 7m și un racord nou la parcelă, din strada Liviu Rebreanu, pentru ieşire de pe proprietate, având lăţimea de 7m.
Se va realiza o trecere de pietoni între cele 2 accese propuse pe amplasament.
Accesele pietonale în incinta reglementată se vor realiza atat în zona celor 3 accese auto nou propuse, cât şi în dreptul spaţiilor comerciale aflate la parterul imobilului aflat în primul registru construit.
2.3. Parcări :
Autorizarea executprii construcției se permite doar dacă există posibilitatea amenajării parcărilor necesare în afara domeniului public.
Pe parcelele reglementate se vor prevedea platforme pentru parcări autoturisme, destinate locatarilor.
Numărul locurilor de parcare pentru funcțiunea rezidențială va fi de minim 1 loc parcare /apartament și cu respectarea prevederilor HG 525/1996, anexa 5.
Numărul locurilor de parcare pentru funcțiunea servicii și comerț va fi conform prevederilor Normativului P132-93 și Ghid privind elaborarea și aprobarea Regulamentelor Locale de Urbanism GM-007-2000, Anexa 5, și anume:
Minim 1 loc de parcare la 200 mp suprafață desfasurată a construcției pentru unități de până la 400 mp;
Minim 1 loc de parcare la 100 mp suprafață desfasurată a construcției pentru unități de 400-600 mp;
Minim 1 loc de parcare la 50 mp suprafață desfasurată a construcției pentru unități de 600-2.000 mp;
În cazul construirii sediilor de birouri, se va prevedea 1 loc de parcare pentru 10-30 salariați plus un spor de 20% pentru invitați.
Realizarea parcărilor se va face fără afectarea domeniului public.
2.4. Parcelări:
Prezenta documentatie propune realizarea a două loturi independente, inițiale parcela nr. 1 și parcela nr. 2, cu posibilitatea parcelării ulterioare a acestora cu condiția respectării reglementărilor impuse de prezentul regulament de urbanism.
2.5. Utilități:
Se va face racordarea la reţelele de utilităţi existente pe strada Liviu Rebreanu. Acestea se vor executa în varianta de amplasare subterană în conformitate cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități ,pe cheltuiala investitoriilor privaţi/beneficiarilor.
Art. 3. Prezentul Plan Urbanistic Zonal este valabil 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4. Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către beneficiarul SC TRANSDARA SA și se comunică celor interesați de către Serviciul Administrație Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente
red./dact. HS/DS
Cod: PMA-S4-01
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
PRIMAR
Nr. 74789 / A5 /16.10.2020
REFERAT DE APROBARE
referitor la proiectul de hotărâre
privind demararea procedurii de transparență decizională:
la Planul Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulamentul Local de Urbanism (RLU):
“CONSTRUIRE ANSAMBLU CU FUNCȚIUNI MIXTE, REZIDENȚIAL – LOCUINȚE COLECTIVE, SERVICII ȘI COMERȚ, CU FUNCȚIUNILE COMPLEMENTARE ȘI ACCESE”
mun. Arad, str. Liviu Rebreanu, nr. 95, C.F. nr. 304822 - Arad.
S.C. TRANSDARA S.A.
- beneficiar: SC TRANSDARA S.A.
- elaborator: proiectant general SC TARA PLAN SRL, specialist cu drept de semnătură RUR, arh. Ghe. Seculici, pr. nr. 179/2020
Parcela propusă pentru refuncționalizare este în municipiul Arad, str. Liviu Rebreanu, nr. 95, identificată prin extrasul C.F. nr. 304822 – Arad, are categoria de folosinţă curţi construcţii în intravilan şi suprafaţa de 29.932 mp, este amplasată în intravilanul mun. Arad, în UTR nr. 13, într-o subzonă de unități industriale și depozite nepoluante în In 13c, conform PUG Arad aprobat și constituie proprietatea privată a SC TRANSDARA S.A.
Având în vedere că documentația de urbanism este întocmită în conformitate cu prevederile certificatului de urbanism nr. 576 din 23 martie 2020, Ghidului privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal, indicativ GM 010-2000.
Având în vedere cele de mai sus, se aprobă demararea procedurii de transparență decizională.
După expirarea termenului de 30 zile lucrătoare și îndeplinirea tuturor condițiilor legale, documentația se va supune spre aprobare în Consiliul Local al Municipiului Arad.
P R I M A R
Călin Bibarț
Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente
red./dact. DS/DS
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
ARHITECT-ŞEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANĂ ŞI PROTEJARE MONUMENTE
Nr. 74787/ A5 /16.10.2020
RAPORT
privind demararea procedurii de transparență decizională pentru documentația de urbanism
Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU)
“CONSTRUIRE ANSAMBLU CU FUNCȚIUNI MIXTE, REZIDENȚIAL – LOCUINȚE COLECTIVE, SERVICII ȘI COMERȚ, CU FUNCȚIUNILE COMPLEMENTARE ȘI ACCESE”
mun.Arad, str. Liviu Rebreanu, nr. 95, CF nr. 304822 - Arad.
S.C. TRANSDARA S.A.
- beneficiar: SC TRANSDARA SA
- elaborator: SC TARA PLAN SRL, specialist cu drept de semnătură RUR, arh. Gheorghe Seculici, pr. nr. 179/2020
Încadrarea în localitate
Amplasamentul este poziționat în zona de vest a intravilanului municipiului Arad, județul ARAD, în cartierul Confecţii, cu acces direct din strada Liviu Rebreanu, nr. 95.
Situația juridică a terenului
Parcela propusă pentru refuncționalizare este identificată prin extrasul C.F. nr. 304822 - Arad şi constituie proprietatea privată a persoanei juridice SC TRANSDARA SA
Situația existentă
Parcela identificată prin extrasul C.F. nr. 304822 – Arad care face obiectul prezentului P.U.Z. are categoria de folosinţă curţi construcţii în intravilan şi suprafaţa de 29.932mp, este amplasată în intravilanul municipiului Arad, în UTR nr.13 conform PUG-lui aprobat.
La ora actuală în incinta propusă spre reglementare SC Transdara SA deţine mai multe corpuri de cladiri în care îşi desfăşoara activitatea societatea, cu profilul de transport persoane. Există corpuri de clădire care deservesc flota companiei (hala, depozit carburanţi, atelier mecanic, de sudură, rampă, magazii) precum şi clădiri cu destinaţia de birouri. Clădirile sunt racordate la utilităţi. Toate aceste clădiri beneficiază de utilități. Înainte ca lucrările propuse prin prezentul PUZ să fie realizate, construcțiile existente pe amplasament vor fi demolate.
Incinta care se va reglementa conform PUG-lui aprobat se află în UTR nr.13, într-o subzonă de unităţi industriale şi depozite nepoluante în In 13c.
În UTR nr. 13:
- funcţiunea dominană a zonei este: locuire - zonă rezidenţială
- funcţinile complementare admise ale zonei sunt: spaţii comerciale şi prestări servicii.
Indicatorii urbanistici:
- POT zone rezidenţiale cu locuinţe P, P+1, P+2: 35%
- POT zona industrială pentru zonele existente - nu este prevăzut procentul maxim de ocupare a terenului
Intervenţiile urbanistice pe amplasament se referă la remobilarea zonei cu clădiri destinate funcțiunilor rezidentiale, de comerț și pentru servicii, platforme parcare, circulații de incintă, spații verzi și eventuale zone tehnico-edilitare.
Vecinătăţile incintei propuse spre reglementare :
- la sud: teren proprietate privată Statul Roman
- la vest: S.G. Apele Romane - sediul Arad
- la est: teren proprietate privată
- la nord: strada Liviu Rebreanu
Descrierea soluției propuse:
Se propune schimbarea destinaţiei zonei din unităţi industriale şi depozite nepoluante, în zonă cu funcţiuni mixte-locuinţe colective cu regim mediu/mare de înălţime şi zonă servicii şi comerţ
Se vor delimita două zone funcţionale principale:
1. Isco - unitatea funcţională - comerţ şi servicii (parcela nr. 1),
- funcţiunea dominantă a zonei: comert/servicii
- funcţiuni admise ale zonei: împrejmuire, spaţii verzi, accese, platforme carosabile şi pietonale, parcaje, instalaţii tehnico-edilitare
- funcţiuni complementare admise ale zonei: locuință colectivă, P+3E
locuințe de serviciu
Suprafaţa parcelei nr. 1 = 6.002mp
Indicatori urbanistici:
POT max = 30%
CUT max = 1,2
Sc max = 1.800mp
Sdmax = 7.200mp
Hmax=P+3E, H max la cornișă =17m
Regim de aliniere:
Construcțiile propuse vor fi amplasate astfel:
- faţă de aliniamentul stradal la min.15m, respectiv la 7m faţă de limita de proprietate retrasă faţă de carosabil
- faţă de limita posterioară a parcelei la min.3m
- faţă de limita de proprietate estică a parcelei la min.3m
- faţă de limita de proprietate vestică a parcelei la min.15m
Spaţiu verde minim amenajat 10%
2. Lc - unitatea funcţională - locuire colectivă cu regim mediu/mare de înălţime, cu funcţiuni complementare servicii / comerţ (parcela nr. 2),
cu următoarele subunităţi funcţionale:
- Lc1 - Locuire colectivă cu regim de înălţime pănă la P+4E, cu funcţiuni complementare servicii/comerţ
- Lc2 - Locuire colectivă cu regim de înălţime pănă la P+6E, cu funcţiuni complementare servicii/comerţ
- Lc3 - Locuire colectivă cu regim de înălţime pănă la P+8E, exclusiv zonelor rezidentiale
- funcţiunea dominantă a zonei: - locuire, construcţii cu funcţiunea de locuire colectivă cu regim de până la P+4E(Lc1), P+6E(Lc2), P+8E (Lc3)
- funcţiuni admise: spatii de servicii/comerţ la parterul imobilelor de locuinţe colective, pentru subzonele funcţionale Lc1 şi Lc2.
- funcţiuni complementare : accese auto şi pietonale, platforme carosabile de incintă, zone verzi, parcaje, retele şi amenajări tehnico-edilitare
Suprafața parcelei nr. 2 =23.930mp
Număr aproximativ de apartamente 410 (cu 1, 2 ,3 camere ) şi spaţii de servicii /comerţ la parterul primelor 2 registre construite, cu o suprafața de până la 2.800mp.
Indicatori urbanistici:
POT max = 30%
CUT max = 1,9
Scmax = 7.179mp
Sdmax = 45.467mp
Hmax = P+8E, Hmax = 29m
Regim de aliniere:
Construcțiile propuse vor fi amplasate astfel:
- faţă de aliniamentul stradal la min. 3m
- faţă de limita posterioară a parcelei la min. 15m
- faţă de limita de proprietate estică şi vestică a parcelei la min. 10m
- faţă de limita de proprietate nordică a parcelei la min. 6m
Locuinţele colective vor fi astfel amplasate încăt să fie respectate prevederile Ordinului nr.119/2014, art.3, aliniat 1:
Amplasarea clădirilor destinate locuinţelor trebuie să asigure însorirea acestora pe o durată de minimum 1 1/2 ore la solstiţiul de iarnă, a încăperilor de locuit din clădire şi din locuinţele învecinate.
Spaţiu verde minim amenajat 20%.
Circulații și accese, deservirea rutiera a incintei studiate:
Se vor realiza accese auto şi pietonale în incintă pentru fiecare parcelă nou propusă în parte, după cum urmează:
- Parcela nr. 1: un racord nou la parcelă, din strada Liviu Rebreanu, pentru intrare şi ieşire de pe proprietate, cu lățimea de minim de 10m,
- Parcela nr. 2: un racord nou la parcelă, din strada Liviu Rebreanu, pentru intrare şi ieşire de pe proprietate, având lăţimea de 7m și un racord nou la parcelă, din strada Liviu Rebreanu, pentru ieşire de pe proprietate, având lăţimea de 7m.
Se va realiza o trecere de pietoni între cele 2 accese propuse pe amplasament.
Accesele pietonale în incinta reglementată se vor realiza atat în zona celor 3 accese auto nou propuse, cât şi în dreptul spaţiilor comerciale aflate la parterul imobilului aflat în primul registru construit.
Parcări:
Autorizarea executprii construcției se permite doar dacă există posibilitatea amenajării parcărilor necesare în afara domeniului public.
Pe parcelele reglementate se vor prevedea platforme pentru parcări autoturisme, destinate locatarilor.
Numărul locurilor de parcare pentru funcțiunea rezidențială va fi de minim 1 loc parcare /apartament și cu respectarea prevederilor HG 525/1996, anexa 5.
Numărul locurilor de parcare pentru funcțiunea servicii și comerț va fi conform prevederilor Normativului P132-93 și Ghid privind elaborarea și aprobarea Regulamentelor Locale de Urbanism GM-007-2000, Anexa 5, și anume:
Minim 1 loc de parcare la 200 mp suprafață desfasurată a construcției pentru unități de până la 400 mp;
Minim 1 loc de parcare la 100 mp suprafață desfasurată a construcției pentru unități de 400-600 mp;
Minim 1 loc de parcare la 50 mp suprafață desfasurată a construcției pentru unități de 600-2.000 mp;
În cazul construirii sediilor de birouri, se va prevedea 1 loc de parcare pentru 10-30 salariați plus un spor de 20% pentru invitați.
Realizarea parcărilor se va face fără afectarea domeniului public.
Parcelări:
Prezenta documentatie propune realizarea a două loturi independente, inițiale parcela nr. 1 și parcela nr. 2, cu posibilitatea parcelării ulterioare a acestora cu condiția respectării reglementărilor impuse de prezentul regulament de urbanism.
Utilități:
Se va face racordarea la reţelele de utilităţi existente pe strada Liviu Rebreanu. Acestea se vor executa în varianta de amplasare subterană în conformitate cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități ,pe cheltuiala investitoriilor privaţi/beneficiarilor.
Prezenta documentație este întocmită în baza certificatului de urbanism nr. 576 din 23 martie 2020, Ghidului privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal, indicativ GM 010-2000.
Având în vedere cele de mai sus, propunem demararea procedurii de transparență decizională. După expirarea termenului de 30 zile lucrătoare și îndeplinirea tuturor condițiilor legale, documentația se va supune spre aprobare în Consiliul Local al Municipiului Arad.
Arhitect Șef
arh. Emilian-Sorin Ciurariu
Șef Serviciu Consilier,
arh. Dinulescu Sandra ing. Hoblea Simona
PRIMARIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECTIA ARHITECT SEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANA SI PROTEJARE MONUMENTE
Nr. 73002/ A5 / 09.10.2020
RAPORTUL INFORMĂRII ŞI CONSULTĂRII PUBLICULUI
În conformitate cu prevederile Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism,cu modificările și completările ulterioare s-a întocmit prezentul raport privind documentaţia:
Plan Urbanistic Zonal şi Regulament Local de Urbanism aferent –Construire ansamblu cu funcțiuni mixte, rezidențiale-locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni complementare și accese
Iniţiatorii documentaţiei– SC TRANSDARA SA
Amplasament – municipiul Arad, str.Liviu Rebreanu nr.95
Proiectant - SC TARA PLAN SRL, arh.RUR Gh.Seculici, proiect nr.179/2020
Responsabilitatea privind informarea şi consultarea publicului : Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente din cadrul Direcţiei Arhitect-Şef
A. Detalii privind tehnicile şi metodele utilizate pentru a informa şi consulta publicul
1.Datele şi locurile tuturor întâlnirilor la care cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului:
La etapa 1 - intenţia de elaborare a documentaţiei P.U.Z
- prin adresa nr. 28026/23.04.2020 înregistrată la Primăria Municipiului Arad, beneficiarii solicită demararea procedurii de informare şi consultare a publicului privind intenţia de elaborare P.U.Z.
- întocmire anunţ privind intenţia de elaborare P.U.Z. şi postat pe site-ul www.primariaarad.ro în data de 30.04.2020;
- anunţul de intenţie a fost afişat în data de 30.04.2020 pe panou amplasat pe parcela studiată;
- publicul a fost invitat să consulte studiul de oportunitate la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente până în data de 14.05.2020 şi să facă observaţii, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
Documentaţia disponibilă la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente nu a fost consultată de nici o persoană. Nu au fost înregistrate sesizări în scris.
La etapa 2 – de elaborare a propunerilor PUZ si RLU aferent
- prin adresa înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr.49648/20.07.2020, beneficiarul solicită demararea procedurii de informare şi consultare a publicului privind consultarea propunerilor P.U.Z. şi R.L.U.
- întocmire anunţ privind consultarea asupra propunerilor preliminare şi postarea acestuia pe site-ul www.primariaarad.ro şi afişare la sediu în data de 20.08.2020;
- anunţul privind consultarea documentaţiei a fost afişat în data de 20.08.2020 pe panouri amplasate pe parcela care a generat planul urbanistic zonal, la dosar fiind depuse fotografii care demonstrează acest lucru.
Publicul a fost invitat să consulte documentaţia depusă Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente până în data de 03.09.2020 şi să facă observaţii, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
2. Conţinutul, datele de transmitere prin poştă şi numărul trimiterilor poştale
Au fost identificate părţile potenţial interesate, care pot fi afectate de prevederile documentaţiei de urbanism.
Au fost trimise scrisori de notificare către aceştia, privind posibilitatea consultării documentaţiei PUZ la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente, pentru a putea sesiza probleme legate de propunerea din plan.
3. Localizarea rezidenţilor, proprietarilor şi părţilor interesate care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise
- au fost notificaţi vecinii direct afectaţi de propunerile PUZ, proprietarii parcelelor învecinate din:
-str.Liviu Rebreanu: Asociația de proprietari bl.98A, bl.98C, bl.100A, bl.100, bl.102, bl.P5, bl.98D, ADMINISTRAȚIA BAZINALĂ APELE ROMÂNE, D.S.V.S.A Arad,
-str.Rodnei: Asociația de proprietaribl.O2,
-str.Baladei:Asociația de proprietari bl.OX,
-str.Aurel Ardelean: SC MAXTHERM SRL, SC CIEFFE SRL, SC COSTE SHOES SRL, SC KEBO SRL,
-UNIVERSITATEA DE VEST VASILE GOLDIS ARAD, DIRECȚIA PATRIMONIU
4. Numărul persoanelor care au participat la acest proces
Documentaţia disponibilă la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente nu a fost consultată de nici o persoană.
B. Rezumat al problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare şi consultare :
Nu au fost înregistrate sesizări.
Prezentul raport a fost întocmit în conformitate cu Regulamentul local privind implicarea publicului în elaborarea sau revizuire planurilor de urbanism şi amenajarea teritoriului aprobat prin HCLM Arad nr. 95/28.04.2011 şi va fi adus la cunoştinţă Consiliului Local al Municipiului Arad în scopul fundamentării deciziei de aprobare/neaprobare a documentaţiei.
ARHITECT ȘEF
Arh. Emilian-Sorin Ciurariu
Functia Nume prenume Semnatura Data
Verificat Sef serviciu arh. Sandra Dinulescu
Elaborat Consilier Angelica Giura 09.10.2020