Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 07-04-2020 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotarare privind aprobarea studiului de fundamentare si stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului public de intretinere, functionare si exploatare a Bazinului de inot de polo, situat in municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28 - initiativa primarului
Nr. 25352/07.04.2020
Călin Bibarţ, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de marți, 07.04.2020, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului public de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28 – inițiativa primarului
Până la data de 24.04.2020, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Proiectul de hotărâre poate fi consultat începând cu data de 08.04.2020, pe pagina www.primariaarad.ro, sau la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5, între orele 10,00 - 12,00 marțea și joia.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
Călin Bibarț
ROMÂNIA
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL P R O I E C T
Avizat
SECRETAR GENERAL
Lilioara Stepanescu
Nr. 147/07.04.2020
H O T Ă R Â R E A nr._______
din ____________________2020
privind aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului public de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28
Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în referatul de aprobare înregistrat cu nr. 25.300/07.04.2020,
Analizând raportul nr. 25.303/07.04.2020 al Serviciului Evidență și Administrare Domeniul Public,
Ținând seama de art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 pct. 3 lit. e), art. 10 alin. (1) lit. b), art. 13 din Ordonanţa Guvernului României nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările şi completările ulterioare,
Conform art. 36 alin. (1) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare,
Cu îndeplinirea procedurilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată,
Analizând avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad,
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. c), lit. d), alin. (6) lit. a), alin. (7) lit. f), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. g), art. 196 alin. (1) lit. a), art. 286 alin. (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ş T E
ART. 1: Se aprobă studiul privind fundamentarea şi stabilirea soluţiei optime de delegare a gestiunii serviciului public de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28, conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 2: Se aprobă forma de delegare a serviciului public de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28, respectiv gestiune delegată, prin atribuirea directă a concesiunii către S.C. RECONS SA S.A.
ART. 3: Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad şi se comunică celor interesaţi de către Serviciul Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR GENERAL
Lilioara Stepanescu
Anexa nr. 1 la Hotărârea nr. ______din _______2020 a Consiliului Local al Municipiului Arad
STUDIU DE FUNDAMENTARE
privind necesitatea atribuirii directe a contractului de concesiune pentru serviciile de întreţinere, funcţionare și exploatare Bazin de înot de polo Arad
1. Date generale.
1.1. Serviciul public de interes local de întreţinere, funcţionare și exploatare Bazin de înot de polo este o parte componentă a serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat și are ca obiect principal furnizarea către cetățeni a unui serviciu public de agrement de calitate, contribuind astfel la ridicarea gradului de civilizație și confort al acestora. Acest serviciu se află sub conducerea, coordonarea şi responsabilitatea autorităţii publice locale şi funcţionează în conformitate cu prevederile OG nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările şi completările ulterioare și ale art.36, alin. (1) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii.
1.2. Scopul studiului. Prezentul studiu reprezintă un pas absolut necesar pentru reglementarea serviciilor de administrare a domeniului public care sunt destinate satisfacerii unor nevoi ale comunităţilor locale şi include activităţi edilitar-gospodăreşti şi acţiuni de utilitate şi interes public local.
Prin Programul Național de Construcții de Interes Public sau Social, reglementat de Anexa 3 a Ordonanței Guvernului nr 25/2001, cu modificările și completările ulterioare, s-a urmărit realizarea de investiții menite să asigure dezvoltarea economică și socială a țării prin crearea de noi locuri de muncă, dezvoltarea economiei pe plan local și îmbunătățirea condițiilor de viață a cetățenilor.
În implementarea obiectivelor de investiții s-au avut în vedere solicitările primite de la autoritățile publice locale și de la alți potențiali beneficiari în vederea corelării acestor investiții cu necesitățile din teritoriu.
Printre principalele domenii în care CNI S.A. implementează investiții este și sportul de masă sau de performanță (subprogramele săli de sport, bazine de înot și complexuri sportive, patinoare).
1.3. Definiţii. Pentru definirea obiectivului prezentului studiu, termenii şi noţiunile utilizate se definesc după cum urmează:
a) delegarea gestiunii unui serviciu de utilităţi publice - acţiunea prin care Municipiul Arad atribuie unuia sau mai multor operatori, în condiţiile legii, furnizarea şi prestarea unui serviciu ori a unei activităţi din sfera serviciilor de utilităţi publice a cărei răspundere o are;
b) utilizatori – persoane fizice sau juridice care beneficiază direct sau indirect, individual sau colectiv, de serviciile de utilităţi publice, în condiţiile legii;
c) sistem de utilităţi publice - ansamblul bunurilor mobile şi imobile, dobândite potrivit legii, constând în terenuri, clădiri, construcţii şi instalaţii tehnologice, echipamente şi dotări funcţionale, specifice unui serviciu de utilităţi publice, prin ale cărui condiții de exploatare şi funcţionare se asigură furnizarea/prestarea serviciului;
d) domeniul public - totalitatea bunurilor mobile şi imobile dobândite potrivit legii, aflate în proprietatea publică a Municipiului Arad, care, potrivit legii ori prin natura lor, sunt de folosinţă sau interes public local, declarate ca atare prin hotărâre a consiliului local şi care nu au fost declarate prin lege bunuri de uz ori interes public naţional;
e) domeniul privat – totalitatea bunurilor mobile şi imobile, altele decât cele prevăzute la litera d) intrate în proprietatea Municipiului Arad, prin modalităţile prevăzute de lege;
1.4. Bazinul de înot de polo este situat în municipiul Arad, pe str. Eugen Popa nr.28, înscris în CF nr. 321188 Arad, cu nr. cad. 321188, în suprafață de 16.806 mp, cu o valoare totală a investiției de 23.140051,01 lei. Este alcătuit din teren (spatii verzi + parcare), construcții (bazine), instalații și dotări aferente, care intră în componența sa şi are următoarele caracteristici constructive: aria construită 3.383 mp, aria desfăşurată 5.988,00 mp și aria utilă 4.600 mp.
Clădirea adăpostește două bazine, gradenele şi funcţiunile anexe, fiind organizată pe 3 nivele:
- la nivelul I: subsolul tehnic cu un aspect neutru se poate încadra în mediul înconjurător şi arhitectural specific urban;
- la nivelul II: parterul, cuprinzând holul, vestiarele, anexele, sala bazinelor;
- la nivelul III: gradenele şi circulaţia spectatorilor.
Bazinul de polo de înot are dimensiunile 33,33 m x 25,00 m şi o adâncime de 2,30 m, iar bazinul de antrenament are dimensiunile 25,00 m x 12,50 m şi o adâncime de 1,20 – 1,60 m.
Edificatul este racordat la reţelele de utilităţi pentru apă rece, energie electrică, canalizare menajeră şi gaze naturale.
Bazinul de înot de polo este delimitat:
-la vest: str. Redutei;
-la est: str. Troiei;
-la sud: str. Redutei;
-la nord: str. Eugen Popa și str. Troiei.
Bazinul de înot de polo este proprietatea municipiului Arad și se află în administrarea Consiliului Local al Municipiului Arad.
1.5. Serviciul trebuie să aibă în vedere respectarea şi îndeplinirea următoarelor cerinţe:
a) securitatea serviciilor furnizate/prestate;
b) continuitatea serviciilor din punct de vedere cantitativ şi calitativ;
c) adaptabilitatea serviciilor la cerinţele comunităţii locale;
d) accesul liber la servicii şi la informaţiile referitoare la acestea;
e) tarifarea echitabilă a serviciilor furnizate/prestate;
f) consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat.
1.6. Desfăşurarea activităţilor edilitar-gospodăreşti, specifice serviciului, trebuie să aibă în vedere următoarele obiective:
a) satisfacerea cerinţelor şi nevoilor de utilitate publică ale comunităţii locale şi creşterea calităţii vieţii;
b) administrarea şi gestionarea infrastructurii edilitar-urbane a unităţii administrativ-teritoriale în interesul comunităţii locale;
c) funcţionarea şi exploatarea în condiţii de siguranţă, rentabilitate şi eficienţă economică a infrastructurii edilitar-urbane aferente;
d) ridicarea continuă a standardelor şi a indicatorilor de performanţă ai serviciului prestat;
e) crearea, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unităţii administrativ-teritoriale, în corelare cu planurile şi documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului;
f) descentralizarea serviciilor publice şi aplicarea principiilor economiei de piaţă şi ale liberei concurenţe;
g) protejarea domeniului public şi privat şi punerea în valoare a acestuia;
h) protecţia şi conservarea mediului natural şi construit, precum şi a monumentelor şi a siturilor istorice şi arhitectonice, în conformitate cu regulamentele legale în vigoare;
i) protecţia igienei şi sănătăţii publice, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;
j) îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor prin practicarea de activități sportive.
2. Serviciul de întreţinere, funcţionare și exploatare Bazin de înot de polo
2.1. Registru de evidență a datelor
Potrivit legislației în vigoare și pentru exploatarea bazinelor de înot în condiții de siguranță este necesar ținerea unei evidențe clare în ceea ce privește calitatea apei de îmbăiere prin completarea registrului de evidență a datelor în care vor fi înscrise toate activităţile de golire, umplere, reîmprospătare a apei, curăţare, spălare a filtrelor, reglaje ale aparaturii de dozare a dezinfectantului, adăugarea de substanţe de tratare (antialge, anticalcar etc.), cantităţile utilizate, în general toate activităţile de întreţinere şi reparaţii.
Va fi înscris obligatoriu numărul de utilizatori ai bazinului.
De asemenea se vor trece:
• rezultatele buletinelor de analiza a apei;
• concentratiilor dezinfectantului;
• periodicitatea de primenire a apei si de dezinfectie a bazinelor;
• modalitatea de dezinfectie a bazinelor;
• substantele dezinfectante folosite;
• în cazul bazinelor acoperite temperatura aerului, umiditatea relativa a aerului, data, ora determinării şi măsurile luate pentru remediere dacă este cazul • evenimente extraordinare din timpul programului;
• data şi ora inspecţiilor şi controalelor de specialitate precum şi concluziile acestora. Operatorul are obligaţia de a pune la dispoziţia publicului, la solicitare, rezultatele monitorizării apei de îmbaiere.
2.2. Obiectul de activitate al serviciului public de întreţinere, funcţionare și exploatare a Bazinului de înot de polo
(1) Obiectul de activitate al Bazinului de înot de polo îl constituie administrarea bazei materiale destinată competițiilor sportive de nivel național și internațional, a antrenamentelor, cursurilor de inițiere înot, precum și altor acțiuni cu caracter didactic/sportiv sau de practicare a înotului și asigurarea serviciilor publice pentru activități instituțional administrative de natură didactică și socială.
(2) Operatorul economic răspunde de toate activitățile ce se desfășoară în cadrul bazei sportive și asigură lucrările de întreținere necesare menținerii în stare normală de funcționare a ansamblului de construcții, instalații și dotări aferente Bazinul de înot de polo.
(3) Bazinul de înot de polo asigură egalitatea accesului la serviciile oferite în vederea petrecerii timpului liber, fără deosebire de statutul social ori economic, vârstă, sex, apartenență politică, religioasă ori etnică.
(4) Orice persoană fizică sau juridică poate fi beneficiar al activităților organizate în cadrul Bazinului de înot de polo dacă operatorul economic i-a acordat dreptul de acces și utilizare a bazei sportive în baza unui contract, protocol, abonament, bilet, legitimație, invitație, etc.
(5) Calitatea de beneficiar poate fi obținută doar în urma semnării (personal sau de către părinte/tutore/aparținător legal) a unei declarații privind acceptul tuturor prevederilor stabilite printr-un regulament precum și acceptul condițiilor tehnico-materiale existente la bazin de înot de polo și a condițiilor de desfășurare a activităților. Structurile sportive definite conform Legii nr.69/2000 pot desfășura activități de antrenament/competiție doar în urma semnării unui contract/protocol de colaborare și a unei declarații privind acceptul tuturor prevederilor regulamentului aprobat, precum și acceptul condițiilor tehnico-materiale existente la bazinul de înot de polo.
(6) Serviciile oferite în cadrul Bazinul de înot de polo sunt:
a) asigurarea bazei materiale pentru desfășurarea activităților destinate organizării și promovării competițiilor sportive, pregătirea sportivă de performanță;
b) organizarea de activități institutional-administrative de natură didactică și socială constând în:
- cursuri de inițiere – învățare a înotului organizate în baza protocoalelor încheiate cu unitățile școlare din municipiul Arad;
- ore de inițiere și pregătire în activitatea înot pentru persoane cu dizabilități;
- ore de inițiere și pregătire în activitatea înot pentru veteranii și rezerviștii militari și civili, care au dobândit o invaliditate ca urmare a participării la misiuni în teatrele de operațiuni militare;
- ore de inițiere și pregătire în activitatea înot pentru elevii care au obținut medalii la faza națională la olimpiadele și concursurile internaționale pe discipline școlare în anul în curs și anul anterior;
- ore de educație fizică și sport desfășurate în baza protocoalelor desfășurate cu unitățile școlare din municipiul Arad.
c) facilitarea în limita locurilor disponibile a accesului pentru public în bazin, pe bază de bilete și abonamente pentru inițiere și practicarea de activități specific de înot.
(7) În perioada noiembrie - decembrie 2019 au fost înregistrate un număr de 2.176 intrări (40 abonamente și 2136 bilete). Astfel, în perioada de referință, s-au realizat venituri în valoare de 36.890 lei.
2.3. Atribuţiile aferente serviciului public sunt:
a) folosirea și supravegherea în bune condiții a instalațiilor din dotare;
b) întreținerea curățeniei aleilor din incinta Bazinului de înot de polo în tot timpul anului pe toată durata zilei, în scopul păstrării unui aspect salubru al domeniului public;
c) dezinsecția și deratizarea se va efectua cu respectarea normelor legale în vigoare;
d) amenajarea, întreținerea și înfrumusețarea zonelor verzi;
e) întreținerea bazinelor, dușurilor, grupurilor sanitare se va face respectându-se normele igienico-sanitare în vigoare;
f) asigurarea avertizării scrise și la loc vizibil pe panouri, pentru pericolul de înec;
g) asigurarea personalului calificat în acțiunile de salvare a celor aflați în pericol de înec precum și funcționarea unui punct sanitar de prim-ajutor cu personal calificat;
h) asigurarea personalului calificat pentru evitarea accidentelor prin supravegherea permanentă a zonelor;
i) asigurarea bunei funcționări a iluminatului public pe căile de acces și în incinta Bazinului de înot de polo;
j) predarea obiectelor găsite în incinta Bazinului de înot de polo către proprietar prin verificarea cărții de identitate și pe bază de semnătură;
k) îndeplinirea de către angajații obiectivului cu profesionalism, loialitate, corectitudine și în mod conștiincios a îndatoririlor de serviciu și abținerea acestora de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii serviciului;
l) respectarea de către angajați a tuturor procedurilor din fișa postului;
m) respectarea de către angajați a normelor de Securitate a muncii și în domeniul situațiilor de urgență și aplicarea indicațiilor primite.
3. Motivația gestiunii delegate
3.1. În conformitate cu prevederile O.G. nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare, gestiunea serviciilor publice se realizează în următoarele modalităţi:
- gestiune directă;
- gestiune delegată.
3.2. Indiferent de forma de gestiune adoptată, activităţile specifice serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se organizează şi se desfăşoară pe baza unui caiet de sarcini şi a unui regulament de serviciu, prin care se stabilesc nivelurile de calitate şi indicatorii de performanţă ai serviciilor, condiţiile tehnice, raporturile operator-utilizatori, precum şi modul de tarifare, facturare şi încasare a contravalorii serviciilor furnizate/prestate.
3.3. În cazul gestiunii directe autorităţile administraţiei publice locale îşi asumă nemijlocit toate sarcinile şi responsabilităţile privind organizarea, conducerea, finanţarea, gestionarea şi controlul funcţionării serviciilor de administrare a domeniului public şi privat, respectiv administrarea şi exploatarea infrastructurii aferente.
3.4. În cazul gestiunii delegate autorităţile administraţiei publice locale pot apela pentru realizarea serviciilor la unul sau la mai mulţi operatori cărora le încredinţează, în totalitate sau numai în parte, în baza unui contract de delegare a gestiunii, sarcinile şi responsabilităţile proprii cu privire la gestiunea propriu-zisă a serviciilor, precum şi la administrarea şi exploatarea infrastructurii edilitar-urbane necesare realizării serviciilor. Procedura de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se stabileşte, după caz, conform prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare.
3.5. Conform prevederilor art. 129, alin. (2), lit. c), alin. (6) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, consiliul local are ca atribuţii:
- administrarea domeniului public și privat,
- gestionarea serviciilor de interes local;
- darea în administrare și concesionarea bunurilor proprietate publică precum și a serviciilor publice de interes local, în condițiile legii.
Ţinând cont de cele de mai sus, precum şi de contextul legislativ care reglementează recrutarea resurselor umane în sistem bugetar (limitat de normativul de personal şi plafonul de cheltuieli de personal şi care nu permite în condiţiile actuale să asigure numărul de personal suficient) este necesară atribuirea către un operator economic a serviciului public de întreţinere, funcţionare și exploatare a Bazinului de înot de polo, iar monitorizarea şi controlul funcţionării şi gestionării serviciului public vor intra în atribuţiile şi responsabilitatea autorităţii locale.
3.6. Modalitatea de gestionare propusă a serviciului de utilitate publică este cea delegată, în baza unui contract de delegare a gestiunii şi se realizează cu respectarea prevederilor O.G. nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local și art. 36, alin. (1) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii.
Gestiune delegată
Avantaje:
1. parametrii serviciilor şi necesarul de investiţii trebuie să fie clar definiți în contract, cu mecanisme care impun ca majoritatea riscurilor de execuţie şi exploatare să treacă la operator;
2. din momentul când operatorul îşi intră în drepturi investiţiile se accelerează. Profitul operatorului va genera nevoia de schimbare urgentă a proceselor interne şi a relaţiilor cu clienţii;
3. Consiliul Local al Municipiului Arad va avea calitatea de reglementator /supervizor a conformării operatorului la cerinţele impuse în contract;
4. Consiliul Local al Municipiului Arad va avea dreptul de control final asupra derulării serviciului, având posibilitatea de a anula delegarea de gestiune în cazul în care operatorul are activitate defectuoasă persistentă;
Dezavantaje:
1. Consiliul Local trebuie să îşi adapteze rolurile de administrator şi reglementator pe durata contractului şi va trebui să se concentreze pe negociere, supervizare şi monitorizare.
2. Gestiunea delegată nu este prin ea însăşi o garanţie a unei performanţe mai bune, după cum nici capitalul privat nu este obligatoriu mai rapid şi mai ieftin.
3.7. Identificarea surselor de finanţare/Finanţarea serviciului public
3.7.1. Finanţarea cheltuielilor curente pentru furnizarea/prestarea serviciilor publice, precum şi pentru întreţinerea, exploatarea şi funcţionarea sistemelor aferente se realizează pe criterii economice şi comerciale; mijloacele materiale şi financiare necesare desfăşurării activităţilor specifice fiecărui serviciu se asigură prin bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor.
3.7.2. Veniturile operatorului se constituie prin încasarea de la utilizatori, sub formă de preţuri sau tarife, a sumelor reprezentând contravaloarea serviciilor furnizate/prestate şi după caz, din alocaţii de la bugetele locale, cu respectarea următoarelor principii:
a) asigurarea autonomiei financiare a operatorului;
b) asigurarea rentabilităţii şi eficienţei economice;
c) asigurarea egalităţii de tratament al serviciilor de utilităţi publice în raport cu alte servicii publice de interes general;
d) recuperarea în totalitate de către operatori a costurilor furnizării/prestării serviciilor.
3.7.3. Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente sistemelor de utilităţi publice se face cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, în temeiul următoarelor principii:
a) promovarea rentabilităţii şi eficienţei economice;
b) păstrarea veniturilor realizate din aceste activităţi la nivelul comunităţilor locale şi utilizarea lor pentru dezvoltarea serviciilor şi a infrastructurii tehnico-edilitare aferente;
c) întărirea autonomiei fiscale a unităţilor administrativ-teritoriale pentru crearea mijloacelor financiare necesare în vederea funcţionării serviciilor;
d) întărirea autonomiei locale privind contractarea şi garantarea unor împrumuturi interne sau externe necesare pentru finanţarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor, în condiţiile legii;
e) respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice;
f) respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului.
3.7.4. Finanţarea cheltuielilor de capital pentru realizarea de investiţii publice ale Municipiului Arad aferente sistemelor de utilităţi publice, se asigură din următoarele surse:
a) fonduri proprii ale operatorilor şi/sau fonduri de la bugetul local, în conformitate cu obligaţiile asumate prin actele juridice pe baza cărora este organizată şi se desfăşoară gestiunea serviciilor;
b) credite bancare, interne sau externe, garantate de autorităţile administraţiei publice locale sau de Guvern;
c) sprijin nerambursabil obţinut prin aranjamente bilaterale sau multilaterale;
d) taxe speciale instituite în condiţiile legii;
e) transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale pentru obiectivele incluse în cadrul unor programe de investiţii realizate cu sprijin financiar extern, la a căror finanţare participă şi Guvernul;
f) alte surse, constituite potrivit legii.
3.7.5. Conform O.G. nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a serviciilor de administrare a domeniului public şi efectuării/prestării activităţilor edilitar-gospodăreşti specifice acestora, respectiv pentru întreţinerea, reabilitarea şi exploatarea infrastructurii edilitar-urbane aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor legal aprobate, a unor sume reprezentând contravaloarea serviciilor prestate, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) organizarea şi desfăşurarea pe principii şi criterii comerciale şi concurenţiale a activităţii prestate;
b) reflectarea costului efectiv al furnizării/prestării serviciilor de administrare a domeniului public şi privat în structura şi nivelul tarifelor practicate;
c) ajustarea periodică a tarifelor;
d) recuperarea integrală a cheltuielilor prin tarife;
e) acoperirea prin tarife cel puţin a sumelor investite şi a cheltuielilor curente de funcţionare şi de întreţinere a serviciilor de administrare a domeniului public şi privat;
f) calcularea, înregistrarea şi recuperarea uzurii fizice şi morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii edilitar-urbane aferente acestor servicii prin redevenţă în cazul gestiunii delegate.
3.7.6. Motive de ordin social şi de mediu:
Prestarea serviciului public de organizare, amenajare și întreținere a Bazinului de înot de polo, presupune angajarea de către serviciul public a unui personal de specialitate care să se preocupe de verificarea modului de plată a utilizării bazei sportive, realizarea lucrărilor de întreţinere amenajare şi exploatare a acesteia etc.
3.7.7. Evaluarea indicatorilor tehnico – economici
Rezultatele preconizate ale delegării gestiunii serviciului public de organizare, amenajare și întreținere a Bazinului de înot de polo sunt în principal:
a. creşterea numărului de utilizatori;
b. reducerea costurilor de exploatare şi întreţinere;
c. asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă a utilizatorilor;
d. siguranţă în exploatare;
e. o mai bună monitorizare a modului de utilizare a bazei sportive;
f. conștientizarea comunității locale asupra adoptării unui mod de viață sănătos prin practicarea regulată a sportului.
4. Investiţiile necesare
Nu este cazul, fiind obiectiv nou recepționat
5. Forma de gestiune optimă a serviciului de organizare, amenajare și întreținere a Bazinului de înot de polo
O.G. nr. 71/2002, privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, la art.10, menţionează două modalităţi de organizare a gestiunii:
- prin gestiune directă;
- prin gestiune delegată.
5.1. Gestiunea delegată permite un control asupra modului de îndeplinire a responsabilităţilor care decurg din lege privind asigurarea realizării lucrărilor şi a măsurilor necesare implementării şi conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
5.2. Având în vedere că este necesară desfăşurarea unor activităţi ce au ca scop organizarea, amenajarea și întreținerea Bazinului de înot de polo, propunem modalitatea de gestiune delegată prin atribuire directă către operatorul SC RECONS SA Arad, societate comercială cu capital exclusiv al Municipiului Arad, ca soluţie optimă pentru realizarea acestui scop, deoarece atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic, această modalitate răspunde exigenţelor legale şi interesului comunităţii locale.
6. Redevenţa
6.1. Redevența anuală reprezintă suma datorată de către concesionar concedentului în schimbul transmiterii dreptului de întreținere, funcționare și exploatare a Bazinului de înot de polo din Arad. Redevența anuală este de 1% din veniturile înregistrate de operator, si se achita in lei.
6.2. Redevența va fi calculată și se va plăti trimestrial pana la data de 25 a lunii următoare celei în care se încheie trimestrul, respectiv 25 ianuarie, 25 aprilie, 25 iulie, 25 octombrie.
7. Modalitatea de acordare a concesiunii
Modalitatea de acordare a concesiunii avută în vedere este atribuire directă.
8. Durata concesiunii.
Durata estimată a concesiunii este de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii acestui termen prin acordul părţilor.
9. Termenul estimat pentru realizarea procedurii
Termenul estimat pentru încheierea contractului este de max. 2 luni de la data intrării în vigoare a Hotărârii Consiliului Local pentru aprobarea Caietului de sarcini.
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. 25.300/07.04.2020
Primarul Municipiului Arad
În temeiul prevederilor art. 136, alin. (8), lit. a) din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect: “aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului public de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28” proiect în susținerea căruia formulez următorul
REFERAT DE APROBARE
Ţinând cont de necesitatea satisfacerii cerințelor și nevoilor de utilitate publică ale comunității locale, creșterea calității vieții și ridicarea gradului de civilizaţie şi confort al acesteia este necesar înfiinţarea, organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat care vor avea în vedere respectarea şi îndeplinirea următoarelor cerinţe:
securitatea serviciilor furnizate/prestate;
continuitatea serviciilor din punct de vedere cantitativ şi calitativ;
adaptabilitatea serviciilor la cerinţele comunităţilor locale;
accesul liber la servicii şi la informaţiile referitoare la acestea;
tarifarea echitabilă a serviciilor furnizate/prestate;
consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat.
În acest sens se impune aprobarea studiului privind fundamentarea şi stabilirea soluţiei optime de delegare a gestiunii serviciului public de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28”, prin adoptarea, de către Consiliul Local Municipal a unei hotărâri în acest sens.
P R I M A R
Călin BIBARŢ
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA PATRIMONIU
SERVICIUL EVIDENŢĂ ȘI ADMINISTRARE DOMENIUL PUBLIC
Nr. 25.303/07.04.2020
R A P O R T
Având în vedere necesitatea înfiinţării, organizării, exploatării şi funcţionării serviciilor de administrare a domeniului public şi privat care să răspundă cerințelor comunității locale, trebuie să asigure:
a) satisfacerea cerinţelor şi nevoilor de utilitate publică ale comunităţilor locale şi creşterea calităţii vieţii;
b) administrarea şi gestionarea infrastructurii edilitar-urbane a unităţilor administrativ-teritoriale în interesul comunităţilor locale;
c) funcţionarea şi exploatarea în condiţii de siguranţă, rentabilitate şi eficienţă economică a infrastructurii edilitar-urbane aferente;
d) ridicarea continuă a standardelor şi a indicatorilor de performanţă ai serviciilor prestate;
e) crearea, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unităţilor administrativ-teritoriale, în corelare cu planurile şi documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului;
f) descentralizarea serviciilor publice şi aplicarea principiilor economiei de piaţă şi ale liberei concurenţe;
g) protejarea domeniului public şi privat şi punerea în valoare a acestuia;
h) protecţia şi conservarea mediului natural şi construit, precum şi a monumentelor şi siturilor istorice şi arhitectonice, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
i) protecţia igienei şi sănătăţii publice, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare.
Înfiinţarea, organizarea, coordonarea şi reglementarea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat constituie dreptul exclusiv al autorităţii publice locale, la fel și monitorizarea, controlul funcţionării şi gestionării acestor servicii intră în atribuţiile şi responsabilitatea exclusivă a autorității locale.
Dobândirea, dezvoltarea, modernizarea, exploatarea, întreţinerea şi administrarea bunurilor proprietate publică şi privată specifice infrastructurii edilitar-urbane a unităţii administrativ-teritoriale sunt, de asemenea, de competenţa exclusivă a acesteia.
Ținând cont de:
- art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 pct. 3 lit. e), art. 10 alin. (1) lit. b), art. 13 din Ordonanţa Guvernului României nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările şi completările ulterioare,
- art. 36 alin. (1) din Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii;
P R O P U N E M:
aprobarea studiului privind fundamentarea şi stabilirea soluţiei optime de delegare a gestiunii serviciului de utilitate publică – Serviciul de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28, conform Anexei nr.1 la proiectul hotărâre.
aprobarea formei de delegare a serviciului de utilitate publică – Serviciul de întreţinere, funcționare şi exploatare a Bazinului de înot de polo, situat în municipiul Arad, str. Eugen Popa nr.28, respectiv gestiune delegată prin atribuirea directă a concesiunii, operatorului S.C. RECONS S.A.
DIRECTOR EXECUTIV, ȘEF SERVICIU,
Ştefan SZUCHANSZKI Mihaela BALAȘ